torsdag 21 juli 2011

Det fina med mänskliga rättigheter är att dessa ska gälla alla människor. Vi vet att många lever under hot då de uttryckt regimkritik andra råkar vara palestinier och leva på fel sida muren och av någon anledning så kallas mänskligarättigheter då för terrorist vänlighet. Stänga in människor och då även vägra dem vård, skola, arbete tycker jag är mer terror än att bygga vårdcentraler.

Det här med säkerhet kan också vara trygghet Kunna tro på en framtid för sin familjmed arbete , försörjning tillgång till hälso och sjukvård. Mitt hus med mina saker kommer att stå kvar, mina barn kommer komma hem från skolan oskadda. Jag kan resa till mna släktingar och komma tillbaka utan att någon i familjen dör eller blir skadad.
För barn måste barndomen innehålla en känsla av att det kommer att ordna sig om inte så tar barnen med sig denna känsla av otrygghet in i vuxenvärlden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar