lördag 23 juli 2011

I skrivande stund

Jag började skriva en blogg utifrån de minnen jag hade från EU-toppmötet då många hävdade slutet för engagerade människor. Vi var inte uträknade vi var många starka och vi trodde att en annan värld var möjlig
i sorgens dimmor då något viktigt och väldigt personligt söndersmulats så startade vi nätverk mot rasism, engagerade oss för de utsatta

på Utöya så har över 70 unga människor bekräftats döda någon ville tysta de unga och sångerna. Massakern skedde på ett politiskt ungdomsläger som SSU anordnat.
Ett mord på demokratin när rapporterna om Oslo och attentatet mot regeringsbyggnaden.
Vi står här igen bedrövade av sorg och konstaterar att så många är döda och brottet var ett politiskt engagemang och för deras skull måste vi resa oss igen.



Det är många tankar som snurrar ska jag plocka bort min blogg, mitt fb konto jag är ju politiskt aktiv som sticker ut hakan. Jag har haft samtal från mindre trevliga personer då jag engagerat mig för papperslösa.
Nu har de slutat ringa nu skjuter de på oss....

Hur ska vi fortsätta

För en sak säker vi måste arbeta för en bättre värld där folk som du och jag får sticka ut hakan och inte blir hotade
Ska vi ta fram våra gamla banderoller med orden
en annan värld är möjlig
Vi måste stå sammen och gemensamt försvara rätten att engagera sig rätten till en åsikt rätten till asyl allas lika värde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar