måndag 11 juli 2011

Lite matlagning

Nu ska jag göra fläder saft snart har flädern blommat över för den här gången. Jag tycker om att göra min egen mat oc min egen saft fast jag har nog inte alltid använt så klimatsmarta och rättvisa produkter.
Det kan ändå vara klokt att åtminstone ibland snegla på fairtrade vilket betyder några kronor för mig och schysst betalt för den som odlat.

Det är ganska svårt att handla helt rättvist

Några tips för en rättvisare matkass
skippa Chiquita helt
skippa Coca-cola
Varken Coca- cola eller Chiquta gillar fackföreningar utan skjuter på de fackföreningsanslutna

Nestle´äger mycket inom livsmedels industrin och borde tjäna massor ändå utan att lura på fattiga kvinnor bröstmjölksersättning men de bara fortsätter att lura kvinnor att barnen blir stora starka och intellegenta av ersättning köp inte Nestlé de bara luras.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar