lördag 20 augusti 2011

Fyra veckor sedan

Det är fyra veckor sedan skotten som dödade 69 människor på Utöya och bomben mot regeringsbyggnaden i Oslo. Vad har hänt efter det?




Vänsterpartiet har fått fler medlemmar och det är bra .....
Fast jag är bekymrad över bekymmerslösheten över högerextremism, rasism nationalism och nazismen som kryper in i vår vardag. Hur Sverigedemokrater ofta får stå emotsagda och hur partier inom alliansen kan hålla med och mena att nja vi har ju inte riktigt pratat om problemen med invandringen hm hm hm

Är inte problemet rasismen i sig ? En ideologi som bygger på att färgen på kroppen och det land du kommer i från avgör vilket värde du har. Religionen avgör om du är civiliserad eller inte?

Jag tror ta mig fan att vi måste börja se denna rasistiska ideologi som det absolut största problemet. Inte som borgarna som smygrasistiskt vill införa språktester, som inför arbetskraftsinvandring med följden att männskor accepterar dåliga löner dåliga arbetsvillkor att vi kan tillåta andra människor att bo här om de accepterar sämre villkor och gör de jobb vi inte vill göra att de accepterar att de är mindre värda för det mina vänner blir följden.

Det är fyra veckor sedan och jag skrev då om att inte låta det fruktansvärda våldet ta över.Vi måste börja arbeta för allas lika värde på arbetsmarknaden, i skolan , i vården i vardagen här och nu annars har det fasansfulla våldet tagit sin över.... vi måste göra det för vår skull för ett bibehållande av värdighet och för våra döda kamrater. Demokratin dog inte på Utöya den återupprättar vi varje dag här och nu i vardagen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar