lördag 6 augusti 2011

Röd doft av demokrati

Snart börjar mitt politiska engagemang på allvar . Nej jag är en vanlig person och gillar att diskutera politik, jag skriver på min blogg, skickar lite insändare skriver på debatt men jag ser detta lite som om jag måste så att lite av solidaritet finn kvar för mina barn när de blir vuxna. Jag har inga intressen av att bli politiker utan ser gräsrots nivån som det viktigaste.

Min dotter Liv tycker 1a maj är den viktigaste dagen på hela året nu är hon mellan barn i en skara av 6 barn så att vi gör något tillsammans kanske bidrar för alla andra barn brukar svara födelsedagen som viktigast...Liv delar sin födelsedag med sin tvillingsyster så hon har inte ens den dagen för sig själv. Nåja, jag tyckte också första maj var en viktig dag när jag var liten. Det var dagen då vi demonstrerade ...
Jag minns att valdagen var viktig att vi träffade andra familjer och att den dagen hade en gyllene lte röd doft av demokrati även i mitt medelklass hem. Jag gillar solidaritet storkok på vegetariska grytor de rodnadelöven en dag i september. I skimret av det så skönjer jag att en annan värld är möjlig där vi försöker hjälpa varandra.

Jag ska alltså först vara gräsrot med politiska uppdrag inte politiker ...
Jag är först och främst kvinna mamma feminist sjuksköterska vardagen ger mig styrka kraft och inspiration här i livet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar