söndag 2 oktober 2011

Konferensen i Göteborg

Så var det då konferens i Göteborg. Jag håller inte med om det val av nominering som distriktet föreslog till partiledare. Det är ett starkt startfält om man vill blanda in sport i politiken.Det är fyra mycket kunniga drivna och kompetenta personer och jag kan känna att alla faktiskt skulle axla partiledarrollen. Tyvärr så måste jag kanske välja.
Jag pläderade för Hans Linde och om man vill att jag ska vara kongressombud så kommer jag också lägga min röst på Hans.
Ödmjukhet står jag fast vid, lyssnar, strukturerad och uthållig. Att arbeta mot rasism som var Hans absolut största och viktigaste fråga och blev avgörande för hans val av parti. Det avgjorde tidigt mitt val om jag får rösta på kongressen.

Den växande rasismen märker jag av varje dag då jag bor i ett villa område i nordost. Dagligen möter jag det nakna rasistiska våldet. SD vinner mark i mitt bostadsområde och jag ser det som viktigt att strukturerat kunnigt och uthålligt ge svar på tal. Visa på alternativ till rasismen och att mångfald är bättre en enfald.

Jag tycker egentligen att arbetet med frågor om rättvisa, hur vi motverkar rasism arbetslöshet är mycket viktigare. Frågor kring välfärden så att alla får ta del av den är något vi måste diskutera mer och lite mindre ägna oss åt person fixering. Vi tillsammans ska ge alternativ och arbeta för en rättvisare värld!
Det är viktigast !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar