torsdag 6 juli 2017

Brevet från migrationsverket

Det kommer brev från Migrationsverket där de tror att jag ska vara lojal skicka pojkar till det land som dödar dem.  De tror det hela tiden jag är med dem, men de tror fel jag gråter tyst ,river mig på armarna för att hålla tyst.
De säger till mig att det finns sjukhus, jag säger nej inte enda
De säger  till mig det finns jobb och jag säger inte ett enda bara bomber bara explosioner för så säger de som bor där.
Det är inte rimligt att att mina barn ska flytta dit och det säger jag hundra gånger det är inte rimligt de tittar på mig som om jag vore en idiot . Mina älskade ungar vad har de där att göra ett land fyllt av talibaner? Ett land som struntar i mänskliga rättigheter.
En presidentent som använder sitt land Afghanistan som semester bostad och väldigt sällan är där.
Ingen vet vad som pågår och barn skickas dit så Sverige vi får ta vårt förbannade ansvar att inte skicka någon till taliban milisen. Inga fler ungdomar som kanonmat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar